STRES

Wszystko staje się denerwujące i zaczyna odreagowywanie stresu . Choć bardzo się staramy, a natura dobrze nas przygotowała do znoszenia ciężkich życiowych sytuacji, zupełnie nie potrafimy sobie poradzić z codziennym stresem i frustracją. Jeżeli stresu w pracy nie uda się opanować, warto sobie jasno powiedzieć co się dzieje. Już samo przyznanie się przed sobą, że jest się zestresowanym pomaga w zwalczaniu jego symptomów. Należy się zastanowić, czy tak o sobie myślimy, jeżeli tak, to czy aby na pewno jest to zgodne z prawdą. Parę głębszych wdechów i wydechów to dobry wybór, gdy nie wiemy jak z powodu stresu spokojnie i mądrze się zachowywać. Jedzenie nawet zwykłej kolacji, może poprawić humor. Dobrze pomagają kwasy tłuszczowe i ostre przyprawy. Te ostatnie wspomagają wydzielanie się w organizmie endorfin, podobnie jak ćwiczenia fizyczne. Na chwilę zmień postawę, wyprostuj plecy, rozluźnij ruchy kończyn, to na pewno zadziała. Daj sobie także przysłowiowe 5 minut, usiądź na kanapie i poświęć się czemuś, co cię zainteresuje. To nie musi być coś przyjemnego i łatwego, chodzi o to aby oderwać się myślami od stresującego dylematu, który tkwi w głowie. A co najważniejsze, idź wcześniej spać. Bezsenność poważnie zwiększa podatność głowy na stres. Czasem warto po prostu położyć się wcześniej do łóżka. Ważne jest także budowanie relacji społecznych w miejscu pracy. W sytuacji problemowej należy unikać mechanizmów ucieczkowych, starajmy się skoncentrować na rozwiązaniu zadania i potrzebie otrzymania wsparcia od rodziny, przyjaciół, współpracowników czy przełożonych.

Ten wpis został opublikowany w kategorii BEHAPOWCY. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.